Okontrollerat

Jag är kall. Håret är fortfarande fuktigt och jag fryser.
Både fysiskt och psykiskt.
Och jag grubblar.
Som bekant är jag en ältande individ. Nån som har väldigt svårt att släppa saker och ting. Att gå vidare är nästan omöjligt i min värld.
Det handlar om kontroll. Jag vill veta.
Mina trix fungerar inte den här gången. Jag är olyckligt -eller kanske lyckligt ovetande.
Fan va  jag är nyfiken!!!!

I morse började agilityn igen. En annan klubb och andra ledare.
Himlen var vidöppen när mor och far lämpade av mig, hunden och cykeln på klubben.
En pojkpudel fjäskade för min flickpudel. Instruktörerna verkade vettiga. Jag var först och jag var nervös.

En efter en droppade agilityekipagen in i rummet. Vi presenterade oss lite snabbt och entrade sedan banan.
De tio första minuterna på den här kursen gav mig mer är hela förra omgången.
Jag kände mig sämst. Jag fick prestationsångest. Jag måste träna!
Blöt inpå bara kroppen trampade jag hem från hundklubben. Nöjd, kall och trött.

Jag har sovit nu på eftermiddagen. Jag är så trött. Att vara nybörjare på jobbet tär på krafterna. Jag är helt utpumpad.
Men jag är glad. Jag är så jävla glad att jag någon gång i livet har lite flyt. Jag fattar fortfarande inte att det är sant. En anställning!
En anställning på ett företag med framåtanda och stor trivselfaktor. En anställning på ett företag där mina drömmar och ideer kan förverkligas.
En anställning på ett företag där jag kan göra skillnad och blir tagen på allvar. E anställning på ett företag där jag kan lära mig saker om min hobby.
Det känns så ovant. Är det så här folk som jobbar på privata företag har det!?
Fan va häftigt.

Himlen är fortfarande vidöppen, att det är lördagkväll spelar ingen roll. Vädergudarna vill att det ska regna -så det regnar.
Det blir hemmakväll i soffan med Vendela, pudeln och Glorran.
Det är tråkigt, men kanske välbehövligt.
Mina tankar återkommer till bloggmiddagen i Stockholm. Jag är så nyfiken. Hur går det, vad händer, vilka är ni egnetligen!?
Nästa gång, då kan ni räkna med en till. Var så säker!


image162
Ovan nämnda sällskapsdamer

Kommentarer
Postat av: Beyonce

En bamsekram tillbaka vännen!!

Postat av: josefin

man kan väl inte va dålig på att hälsa på när man aldrig har hälsat på.

2007-09-09 @ 14:43:12
Postat av: Therrorese

Åh hjärtat! Jag blir jätteglad av att läsa att jobbet har gått vägen och att det känns bra! Ett steg framåt!!! Bravo! Bravo! Bravo! Kram kram

2007-09-09 @ 14:50:29
URL: http://therrorese.blogg.se
Postat av: Blingbling

Ett stort grattis till dig för att du fått ett sånt bra jobb =) Och ett stort grattis till arbetsgivaren som anställt en sån fantastisk ny kollega, Drogen =)
Bloggfesten igår var underbar. Nästa gång ska du med =)

2007-09-09 @ 15:36:00
URL: http://blingbling.webblogg.se/
Postat av: grannen

tack för kramen! grattis till jobbet! Klart du ska med ut nästa gång!! Fattas bara! :-)

2007-09-09 @ 19:08:12
URL: http://proud2b.blogg.se
Postat av: Lennart

Grattis till jobbet!

2007-09-10 @ 19:21:11
URL: http://trannel.blogg.se
Postat av: Zinnie

Grattis vännen =)
Flyt, det förtjänar du nu.
Nu är det vår tur va? Bra shit hit tack =)

2007-09-10 @ 23:12:30
URL: http://zinnie.blogg.se
Postat av: Ester

Grattis till jobbet och vilka fina vovsingar! Kram.

2007-09-12 @ 21:46:26
URL: http://missesters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback