Tvåa

Jag vet inte om man kan skylla misslyckandet på Therrorese. Hon höll nämligen tummarna så de blev blå, kanske trodde domaren därför att det var en blå rosett vi ville ha.
Så det fick vi.

Min utställningskompis plockade upp mig utanför på gatan klockan åtta i morse. Stressad som få, packade jag in utställningsprylarna i bagageluckan och sjönk ner i framsätet.
Vi var laddade. Det kändes bra.

Storpudlarna var först ut i ringen.
Vi placerade oss alldeles vid domartältet och hörde därmed domarens bedömning på samtliga hundar, medan vi klippte och fixade vår egen stjärna.
Jag insåg snart att det skulle vara svårt att få till ett första pris. Storpudel på storpudel åkte ut med en tvåa. Hoppet hade inte gett vika än, så med gott mod entrade jag ringen.
Älsklingspudeln skötte sig galant men nedslagen var förmånga, och vi fick ett andra pris.


Annars har sviterna efter onsdagens ångestattack gett efter en aning.
Jag har inte varit riktigt okej, men det börjar bli bättre.
Emellanåt börjar ett blogginlägg ta form i huvudet, men när jag slår mig ner här vid datorn, kraschar hjärnkontoret.
Det har hänt både roliga och tråkiga saker.
Ibland undrar jag om det verkligen är jag, E, som får ha sånt flyt. Men skeppet är inte i hamn än. Jag blir ju fortfarande bogserad.
Inga fler stormar nu, så ska jag snart knata vidare på torra land. Och då, kanske med ett eget företag. Åtminstone med en anställning.


Kommentarer
Postat av: Beyonce

Men tvåa är väl inte så illa.
Bra att det känns bättre!

Postat av: Therrorese

Ojoj, Jag skulle hållit dem så de blev....vilken färg då? Har inte nån vidare koll på rosettfärger för hundar ;)
Vet du, att bli bogserad är inte så dumt alla gånger. Jag önskar att npn kunde bogsera mig just nu. Det är lite förvirrat här...

2007-09-02 @ 03:29:49
URL: http://therrorese.blogg.se
Postat av: E

B: Egentligen inte. Men jag hade ju hoppats på någonting mer...
-
T: Röd hade varit bra, kankske med en nyans av rosa, för att senare i bästa fall bli röd-gul. Då hade jag varit lyckligast i världen!
Jag kan inte bogsera dig, men jag kan lotsa! Håll dig tätt efter mig så får du draghjälp i mitt kölvatten.

2007-09-02 @ 09:34:37
URL: http://drogen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback