Den ena dagen är aldrig den andra lik

Förutom öronakupunkturen, var gårdagen var rena bedrövelsen. Tårarna rullade sin strida ström och droppade från hakan ned på min randiga tröja, mest hela dagen.
Jag lunchade på stan med flickorna men kom aldrig ur min bubbla, jag sjönk längre och längre ner i dyn.
Hela dagen förflöt i tårarnas tecken.

Jag vaknade i morse med samma känsla. Här hemma är stämningen inte alls vad den en gång var. Nu är den stel och tryckt.
Jag knatade i väg till stans Chocolatería där barndomsvännen jobbar. Inget går upp emot en god kopp te och lite skitsnack när man känner sig som mest miserabel.
Bäst jag satt där i skinnfåtöljen och smuttade på mitt te, dök en lång och ståtlig man upp. Mörkt snaggat hår, vackra mörka ögon och ett enastående leende.
Han tittade på mig och språkade lite om det goda kaffet som finns på det här cafeet.
Jag, som sällan känner mig bortkommen, tappade nästan talfrörmågan. Jag tittade ner i tekoppen och svarade lite försynt att jag mest var där för att personalen var så trevlig. Vi skrattade båda två och han satte sig vid bordet intill. Han hade en sån där sexig brytning och förklarade att han var från Nya Zeeland.
Vid den tidpunkten kände jag mig riktigt fånig, ungefär som en skygg fjortonåring. Det hämmade dock inte honom, för han pratade på om än det ena och än det andra.
Fan att jag alltid ska vara i en sådan svacka när jag träffar på sånna godingar.
Han sa att han fikade där flera gånger i veckan, vilket barndomskompisen senare intygade.
Innan han gick, log han sitt tilldragande leende, och sa vi ses igen, hejdå.
Den här mannen måste jag träffa ännu en gång.
Det bara är så.
Stegen var lätta på vägen hem. Och jag var glad. Glad och upprymd.

Kommentarer
Postat av: Gisela

Go Girl!

Jag veeet hur känslor kan vändas så snabbt!

Postat av: Therrorese

Sweet! Sånt där kan göra vem som helst lycklig och glad :)

2008-01-27 @ 12:28:12
URL: http://therrorese.blogg.se
Postat av: Therrorese

Sweet! Sånt där kan göra vem som helst lycklig och glad :)

2008-01-27 @ 12:28:27
URL: http://therrorese.blogg.se
Postat av: Behovs-Fia

Åh!! Gå dit igen! Varje dag, hela tiden, jämt!! :D

2008-01-27 @ 14:12:54
URL: http://behoven.blogg.se
Postat av: Sara

Härlig vändning på dagen! Och fika är aldrig fel. Kram från en latte-morsa med världens finaste bebis.

2008-01-28 @ 19:15:14
Postat av: Zinnie

Ja vad mysigt.
Mer flört åt folket. Eller skit i folket.
Mer flört åt oss. =)

2008-01-29 @ 21:20:29
URL: http://zinnie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback