Lycklig singel...eller!?

Att läsa tidningen på morgonen är något jag så gott som alltid gör. I lugnan ro svalnar gröten och jag håller mig uppdaterad om vad som hänt här i krokarna.
De två senaste mornarna har jag för ovanlighetens skull satt frukosten i halsen. Jag har hostat lite, beskådat bilderna och i mitt stilla sinne funderat ett slag.
Vigsel.
Det känns så avlägset.
Sekunden senare har bitterfittan vaknat till liv för en sekund eller två. Hallå! Mitt mansfolk har gift sig med någon annan!!!!!!!!
Det handlar om människor som tillfredställde mig på diverse sätt, för många, många år sedan. För gamla för mitt, då, bultande tonårshjärta. Såklart.
Den ene, en hårt arbetande man som jobbade på företaget där jag hade praktik under gymnasietiden. Charmig som satan med exakt min typ av humor. Vi gillade varandra helt klart. Att inleda något seriösare med en praktikant hade han testat förr. Ingen höjdare enligt högre instans. Givetvis inget han skulle testa fler gånger.
Dessutom var jag ju en ung flicksnärta på den tiden. Han hade rest jorden runt  tre varv och levt loppan, jag hade precis börjat gymnasiet, sett några bananodlingar i Thailand -på sin höjd.
En flirt. Det var allt det var. Eller inte var.

Den andre...
En biffig sak med mörkbruna ögon. Någon jag var hemligt förtjust i. Allt var ju hemligt då. På den tiden.
När man var fjorton. Vi kände inte varandra. Jag hade fått hans nummer av en kompis, kompis. Han langade hembränd sprit till oss.
Bussig kille.
Åtminstone tyckte vi det då.

Hur som helst har det lovat att leva med en och samma kvinna i resten av sitt liv.
Den kvinnan är inte jag....för jag är ju lycklig singel.... -eller!?

Kommentarer
Postat av: Therrorese

Man kan även hitta tillbaka till tonårskärlekarna. Tro det eller ej. Jag vet ;)

Postat av: egoflow

Sluta va så jävla hemlig. Kram syster

2008-07-20 @ 15:57:44
URL: http://egoflow.blogg.se/
Postat av: Doc

Kärleken kommer nog ska du se. Är det inte någon av dina gamla tonårsförälskelser som kommer tillbaka så är det garanterat någon annans.

2008-07-20 @ 23:43:32
URL: http://skargardsdoktorn.blogg.se/
Postat av: Beyonce

Den riktiga kärleken dyker upp när man är lycklig singel, hoppas bara det inte dröjer så länge för dig och mig.

2008-07-22 @ 11:24:21
URL: http://bday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback