Kärleksförklaring

Det har hänt en hel del sen jag skrev sist.
En måbra-resa till Skåne för att träffa några "Afrikapolare". Sol och bad i sommarstugan, lite depp och lite pepp, samt några utställningar med lillungen.
Jobb har jag fortfarande inget, men blev lite motiverad att ta tag i saker och ting nu. Det börjar utan tvekan bli galet tråkigt att gå hemma dagarna i enda. (Även om det finns gott om saker att göra).

Att Skåne alltid tar mig med storm -varje gång, blir jag inte lika förvånad över längre. Men fascinerad, det kommer jag alltid att bli. Det fantastiskta ladskapet är rena rama kärleksförklaringen. För att inte tala om de vita sandstränderna och det klara vattnet.
Att den skånska dialekten får mina knän att ge vika är en annan historia.

Hur som helst fyllde en av mina Afrikatjejer år och firade med partaj i sitt sommarhus strax norr om Kullaberg.
Jag brukar inte bli helt uppslukad av läckra karlar men det blev jag sannerligen den här helgen. (Å inte bara jag).
Med en schysst solbränd, vältränad kropp, långt blont hår, bruna ögon och ett brett leende gjorde han succé på den festliga tillställningen...tillsammans med sin lika vackra andra hälft.
Därmed gick mina drömmar i kras.
Premiärbad i havet blev det också  i den 30 gradiga värmen. Uppskattningsvis 14-15 grader i böljan den blå.
Sedan dess har det blivit en del ytterligare salta bad. Förra veckan var det faktiskt 21 grader, vilket medförde en hel del simmande.

Utställningarna fortsätter att gå bra för mitt nya tillskott. Ibland undrar jag om hon verkligen finns på riktigt.
Då jag nyper mig i armen inser jag att hon verkligen gör det.
Finns.
Lika välkonstruerad, lika feminin, lika trevlig -som alltid.

Skrivkrampen vägrar släppa sitt grepp om mig. Jag förstår inte hur länge den verkligen kan sitta i.
Varje mening innebär en marig minut, eller två för min stackars överhettade hjärna. Och summan blir ändå bara som lösryckta trådar ur ett nystan.

För tillfället följer jag några resedagböcker och en del bloggar och blir väldigt inspererad av olika männiksors verbala färdigheter. Trots denna insperation förmår jag mig inte att plita ner något läsvärt.
Tyvärr.

Kommentarer
Postat av: kerstin

Äntligen ett nytt inlägg!! :-) även fast jag sällan hör av mig brukar jag svänga förbi här när jag surfar. Hörrudu, jag måste hem nån sväng framöver eventuellt nästa helg. Vad händer? Ha en kanonmidsommar, simma lugnt kanske man kan säga. :-) Puss och kram

2008-06-18 @ 20:37:32
Postat av: Therrorese

Men söta! Du plitade just ner ett ytterst läsvärt inlägg. Det roade mig från första till sista bokstaven. Du skriver bra, fyndigt, levande och det känns som jag oxå var med och badade i det 14-gradiga vattnet. Förutom den lilla detaljen att jag ALDRIG skulle bada i 14-gradigt vatten! Ever!Kram

Postat av: fine

kullaberg, där ser man! =) mina föräldrar bor i Mölle så dit åker jag när jag åker "hem".. hur många hem kan man ha egentligen?

2008-09-18 @ 21:46:50
URL: http://fine.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback