Grubblericentra i hjärnan arbetar

Tillbaka på ruta ett igen. Eller ruta noll.
Utnyttjad, pank och arbetslös.
Jag var inte ämnad att arbeta på en rosa arbetsplats. Därför blev jag "avtackad" (läs hemskickad) en dag när jag kom till jobbet i veckan ("Det finns inga pengar").
Mer om det orkar jag inte skriva.

Grubblericentra i hjärnan har gått på högvarv de senaste dagarna.
Vad ska jag göra nu?
Att börja plugga känns så fruktansvärt omotiverande. Starta eget? Gå en kurs? Söka nåt tråkigt jobb som jag inte vill ha?
Jag vet fan inte.
Det enda jag vet är att jag ska bevisa, för henne (chefen), men framför allt mig själv, att jag är förbannat bra och att alla konstiga ursäkter hon hade, bara var tagna ur luften.

Jag försöker intala mig själv att det är hennes förlust.
Jag drog en vinstlott (ehh?). Jag får fundera ut vad jag verkligen vill göra och kämpa för det.

Synd bara att jag känner mig lite bitter. Jag tycker inte om den känslan.
Känslor kan dock förändras. Jag ska börja nu.
Även om jag inte kan byta ut bitterheten mot glädje, kanske jag åtminstone kan känna lugn och ro.
Jag ska sträva efter det idag.
Lugn och ro.

Kommentarer
Postat av: Therroreset

Det där var ett hårt slag. Att bli av med den rosa arbetsplatsen. Men du låter inte alls uppgiven och förkrossad, utan istället läser jag beslutsamhet och jävlarannama mellan raderna. Det är perfekt. En bra startgrop. Upp på cykeln! Ut och trampa! Jag håller i!
Stor kram!

Postat av: mr sweden

När man läser dina rader så tycker jag inte synd om dig alls , det måste varit det bästa som din arbetsgivare kunde ge dig i present , du har inte förlorat något ..
Be happy , YOU are the winner ....
Det är din arbetsgivare som har förlorat , henne borde man tycka synd om , men det gör vi inte ;=)) .
Du har nu fått chansen att inte spilla din dyrbara tid på dom som sprider dålig energi , satsa på dig själv , du har modet,styrkan och potentialen ..
Ha en underbar eftermiddag och kväll ...
KRAMAR till dig från mig ..

2008-05-25 @ 16:58:54
Postat av: Annarki

Va synd att det inte gick som du kanske ville... men a andra sidan har du nya utmaningar att se fram emot, och nar du val har rett ut vad du vill gora sa kommer det kanske till och med bli till det battre. forandringar ar for det mesta positiva i slutanden, det kan bara vara lite krangligt pa vagen :) det kommer att bli spannande. lycka till!!

2008-05-25 @ 18:08:43
URL: http://annad.blogg.se
Postat av: E

Therrorese: Anledningen till beslutsamheten är de taskiga hemskickandet. Från ena dagen till andra.
Ingen behandlar mig så utan att ångra sig!
-
Mr Sweden: Energin var kanon tills detta hände. Nu har hon satt sin sista potatis och du har så rätt.
Tack för peppo!
-
Annarki: Du har ju så rätt. Det blir bra till slut, hur det än blir...

2008-05-25 @ 20:13:34
URL: http://drogen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback