Min mamma

Idag hade jag åter önskat mig en positiv dag. Mina dagar har faktiskt varit övervägande positiva den senaste tiden och det har känts så oerhört skönt! Träningen har gått bra, maten har funkat, vädret har visat sig från en helt okej sida och jag har haft massor att göra.
Men som ni vet blir man inte alltid bönhörd. Efter 6,5 timme på akutmottagningen igår med min mor, gick luften ur mig totalt. Jag känner mig fortfarande tom.
Jag vet ju att min mamma inte kommer att leva för alltid men jag hoppas ju på att få behålla henne i minst 20 år till, om man ska vara realistisk (gärna ytterligare några år till).  
Igår blev jag verkligen livrädd. En misstänkt hjärtinfarkt är farliga grejer och inget att leka med.
Det konstaterades av den utomordentligt charmerande läkaren, att mamma var utom fara och att vi kunde pusta ut. Rädslan och chocken har dock inte lämnat mig ännu. Imorse förmådde jag mig knappt att ta mig ur sängenoch att bege sig till gymmet kändes motigt som fan. Jag övervägde faktiskt att ta bilen, trots att det tar max fem minuter att gå.
Resten av dagen har passerat i ett enda töcken. Jag och J (min gamla sambo/kombo) har bestämt att vi ska gå ut och käka ikväll och imorgon väntar ju huvudstaden och systeryster.
Nu ska jag göra allt jag kan för att jag ska få en positiv avslutning på en väldigt intetsägande dag.


Kommentarer
Postat av: Beyonce

Idag har jag pratat med en person vars mamma dog för ett år sedan, det går nog inte att föreställa sig de känslor som kommer med det, ens mamma ska ju bara finnas där, alltid.

Postat av: Therrorese

Hjärtat, jag hoppas att det känns bättre nu. Skcikar dig en varm kram!

2008-12-15 @ 18:53:19
URL: http://therrorese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback