Våta kinder

Tårarna rullar ned för mina kinder i en strid ström. Klumpen i halsen har vuxit sig enorm och det gör ONT. Hade J sett mig nu, skulle hon säga att jag plågar mig själv, att jag ska sluta läsa bloggar om sjuka och döda. Att det är slöseri med energi och tårar.
Vi är så olika jag och J. Hon är musslan och jag är boken.
Jag inbillar mig att det på något vis är bra för mig och kanske, att tårkanalerna behöver en genomströmning.
För jag gråter. Krockodiltårar som aldrig tar slut. Trots att jag inte känner personerna i fråga är det är vackra minnen som spelas upp framför mig. Deras minnen.
Mitt fokus ligger på någon annans liv, någon annans lidande. Jag slipper mig själv och mina patetiska problem för en stund.
Det känns skönt.
Det ger mig styrka.

Om Emelie       Tim       Madde       Anne


Kommentarer
Postat av: J ?

Vi gör alla så. Jag satt nyss & tittade på True Hollywood Story om Heath Ledger. Det var otroligt ledsamt & en tår rullade ner för min kind. Det är skönt att gråta igenom sig själv ibland. Men du söker dig till det & det kan aldrig vara hälsosamt. Vi ses imorgon. KRAM

Postat av: E

Fel J, du är ju Jossan =)

2008-11-28 @ 12:32:13
URL: http://drogen.blogg.se/
Postat av: egoflow

Nej jag heter JOSEFIN. Men jag känner att jag & J är inne på samma spår.

2008-11-30 @ 22:40:04
URL: http://egoflow.blogg.se/
Postat av: Beyonce

Jag har nu suttit en lång stund och läst de bloggar som du länkade till, med tårar rinnande ner för mina kinder.

2008-12-05 @ 20:30:49
URL: http://bday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback