Kärlek, glädje, hopplöshet, sorg och hat

Nu sitter jag här igen, min tillflyktsort, med tårarna rullandes ner för kinderna.
Tårar av glädje, kärlek, hopplöshet, sorg och hat.
Jag hatar att må så här. Jag är ledsen för att jag har de problemen jag har. Jag känner hopplöshet för att jag aldrig tar mig ur skiten. Jag känner glädje och kärlek för att jag har ett enormt stöd från alla runt omkring.

Ärlighet är A och O i mitt liv. Är man inte ärlig så har man inget att hämta hos mig. Jag uppskattar det, mer än någonting annat.
Det som fick tårkanalerna att vidgas just nu var ett samtal från en kollega. Hon har just fått reda på hur allt står till med mig, ni vet, arbetsplats med kvinnor = skvaller.
Hon berättar att hon känner sig hur dum som helst och ber om ursäkt för saker hon sagt. För mig är det lugnt. Jag har aldrig tagit illa upp. Men jag upskattar SÅÅÅ mycket att hon ringer. Det betyder att hon bryr sig.
Det gör hela min nya familj, bryr sig. Min fina arbetsplatsfamilj.

Jag kan inte beskriva med ord hur mycket jag uppskattar och tycker om mina nya arbetskamrater. Jag har känt mig som en i gänget från dag ett.
Vi skämtar, kramas, kivas, skrattar, jobbar och stöttar. Jag känner ett enormt stöd.
Dom är på min sida. Tack vare min underbara chef har jag
valt rätt. Hälsa och välmående i första hand.
Det är stort. Och jag är tacksam.

Världen är full med underbara människor. Ni är en del av den världen.

Kommentarer
Postat av: Therrorese

Tårar av glädje får du gärna fälla. Men inte av hopplöshet, ledsamhet, smärta och sorg längre. Nu ser vi ljuset i tunneln. Nu cyklar du stadigare. Jag håller i!

Postat av: josefin

BRA EMELIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jag finns här. denna gång kirrar vi det!

2007-10-11 @ 15:18:36
Postat av: Märtha

Skaffa Facebook!! Skaffa Facebook!! Skaffa Facebook!!

2007-10-11 @ 16:48:50
Postat av: Lennart

Vi får hoppas att du är på väg uppåt nu. Upp ur formsvackan och till en högre finare och bättre form.

2007-10-11 @ 18:05:28
URL: http://trannel.blogg.se
Postat av: Axel Berg

heja. Men hur mår du? Varför så ledsen?
Det låter lite dubbelt.
kramar.

2007-10-11 @ 18:37:30
URL: http://manligbetraktelse.blogg.se
Postat av: Axel Berg

Jag är grym, väl?
Vad finns egentligen att berätta tror du?

2007-10-11 @ 20:10:07
URL: http://manligbetraktelse.blogg.se
Postat av: Blingbling

Hoppas glädjen kan banka sorgen och hatet i småbitar så att du kan skaka dessa av dig dessa och bara känna lycka. Det ser ut att gå bra för dig och jag tycker det går åt rätt håll. kram

2007-10-12 @ 23:04:13
URL: http://blingbling.webblogg.se/
Postat av: Patrik

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv. Du är så bra. all lycka!

2007-10-14 @ 13:18:39
URL: http://pudding.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback